• Publicaties

Samenwerking Efidenz en IBS

Gepubliceerd op 22 maart 2019

Efidenz Capital Management en IBS Capital Allies slaan de handen ineen. De AFM heeft goedkeuring verleend aan de aanvraag, waardoor per eind maart 2019 beide partijen een samenwerkingsovereenkomst hebben.

IBS Capital Allies (website: www.ibsca.nl) is een onafhankelijke vermogensbeheerder waar vermogende particulieren en goede doelen stichtingen hun vermogensbeheer onderbrengen. In totaal heeft IBS bijna € 3 miljard vermogen onder beheer. De groei die IBS heeft doorgemaakt, heeft ertoe geleid dat het succesvolle bedrijf vijf jaar op rij een FD Gazelle Award in de wacht heeft gesleept, meest recent in 2018.

IBS had eerder al een succesvolle relatie opgebouwd met vier ‘associate partners’ voor diverse regio’s in het noorden en oosten van Nederland. Daar zijn nu Ron van Zwienen en Erwin Blokland van Efidenz bij gekomen voor het zuidwesten van Nederland.

IBS is tevreden met de samenwerking tussen beide partijen. “Om invulling te geven aan onze missie willen we onze aandacht en middelen maximaal richten op de persoonlijke relatie en het inzetten van onze expertise. Dat vereist een continue zoektocht naar de juiste professionals die passen bij onze cultuur. In Efidenz hebben we een goede match gevonden”, meldt IBS in een persbericht

Voor Efidenz is met name het beleggingsbeleid belangrijk geweest bij de keuze voor IBS. Het feit dat IBS direct in beursgenoteerde ondernemingen investeert - in combinatie met het feit dat er in de beleggingsportefeuilles een actief risicomanagement wordt uitgevoerd - zijn daar doorslaggevend in geweest. Daarnaast is het een voordeel dat IBS haar diensten ook levert aan instellingen met collectieve gelden (zoals stichtingen en verenigingen) en tevens op het gebied van vermogensstructurering begeleiding wordt aangeboden.